WELCOME !

You follow me, and i will follow you back, by just leaving your URL here in Shoutbox. ThanksMonkey Emoticons

Tiamo ♥

Daisypath Friendship tickers
''whenever i feel sad, lonely or happy..
that's when my fingers start dancing on the keyboard to make an entry..''

Tuesday, May 26, 2015

Kisah Gadis Lepasan SPM 2014 yang penuh suka dan duka.

HAIIII SEMUAAAA

Dah 4 tahun lebih aku tak jenguk blog nih. Aku buat apa selama ni? Kesian blog ni dah berhabuk. Tuan punya blog dah takde masa nak buat post baru. Or should i say, lupa password account?! -,-
Banyak benda dah berlaku sejak habis pmr and now, spm pun dah habis! Yay! Bila dah dapat access ke blog nih, tergelak sorang2 bila terbaca entry lama. Aduhh kenangan lama yg penuh suka dan duka. Last entry yg aku buat masa 2011, meaning waktu tu aku form2. wahhhh lama tuh. 

So, skrg dah habis spm, amik result 3/3, 5A and the rest you dont wanna know hahaha. Apply UPU and amik kos Asasi Pengurusan Strategi UPNM untuk first choice cuz mmg betul2 minat gila dalam bidang ketenteraan. Sebab apa?? Sebab dah minat la hahaha. Dapat interview ritu 15/4, but then gagal plak dalam medical checkup tang mata and bmi. wehhh sedihhh tahu tak time tuh. Dah packing semua bagai dah semangat sgt time tuh. hmm redha je. Tang mata aku rabun ni boleh terima lagi. yg bmi tuh, rendah sgt ke aku ni?!!!! T.T ishhh encik mesin tu salah kira tu. takpelahh. ramai lagi sebenarnya yg kena reject. dalam seribu lebih calon kat Kem Sg Besi tuh, cam stgh dah kene byebye. haha nangis aku weh..

Second choice amik Asasi Law UiTM, mmg target kos ni bcus this is the only choice that i have in mind. Seriously, aku buntu masa dpt result tuh, takkan nak ambil engineering, medical, and adik bradik dia lagi. no more sciences. hahaha.

Bila sudah tibanya tarikh 6mei, result UPU pun keluar. Malangnya, betapa sedihnya, hancurnya hati aku waktu tu, tak dapat tawaran mana2. Ya Allah aku rasa cam dah nak giveup waktu tuh. hmm mujur ada family and sahabat2 yg support aku. Otak aku rasa cam takleh nak berfikir dah. cuma satu je, ke mana arah tuju aku selepas ni??? the day after that aku pujuk diri n trus memotivasikan diri. contohnya, 
"alaa nanti rayuan kan ada..??" 
"2nd intake kan ada??" 
"ish kau ni nurina...ramai je yg senasib ngn kauu.." and bermcm2 lagi lahh.

Now,, aku dah move on. sedang menunggu result rayuan utk kemasukan ke ipta sesi 2015/16. 2jun keluar result and waktu tu jugak 1st intake daftar di IPTA masing2. pendaftaran utk rayuan plak (2nd intake) 15jun, sooooooooooo tak jauh beza pun hari dia. fuhh...

tahniah kpd yg dpt tawaran semua tuh. And yg akan masuk ke IPTA tak lama lagi tu, wish you all the best. 
bye! :)
Like it, click it! ;)
Grazie mille :)